انواع نشانه ها در دفینه یابی

PMR-شاقولی-فلزیاب
شاقول فلزیاب pmr dc
سپتامبر 26, 2022
titan-black-شاقول.jpgفلزیاب
شاقول titan black تیتان بلک
سپتامبر 28, 2022


انواع نشانه ها در دفینه یابی بسیار متنوع و در شکل های مختلفی هستند که در طبیعت وجود دارند . آیا از این آثار و علائم و نشانه ها اطلاعاتی دارید ؟ ما ترجیح دادیم امروز کمی در این باره توضیحانی شرح دهیم . ادامه ی این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید .

فلزیاب صبا

فلزیاب صبا

انواع نشانه ها در دفینه یابی

شاید شما هم با انواع نشانه ها در دفینه یابی و آثار این چنینی آشنا باشید . واقعیت این است که کشور ما بخاطر سابقه تاریخی و باستانی بی نظیر خود مکانی برای کاوشگران و علاقه مندان به گنج و دفینه شده است.

اما آیا میدانید که گنج یابی به چه صورت می باشد ؟ خیلی از افراد که علاقه مند با این کار می باشند ، از روند کار بی اطلاع می باشند و فکر می کنند با خرید یک دستگاه فلزیاب دیگر همه چیز تمام می باشد .
اما فراموش نکنید که این حوزه نیاز به اطلاعات کافی و تجهیزات درستی دارد .

در کشور ایران علائم و نماد های باستانی معمولا به چند دسته ی مختلف تقسیم میشوند .

اولین دسته از این نماد ها ، متعلق به حکومت و درباریان میباشد . به طور کلی این نشان ها نماد مقام و منزلت و بزرگی آن ها بوده است . این که قدرت حکومتشان تا چه حد گسترده بوده است .

دسته ی بعدی نماد هایی هستند که منشا مذهبی دارند .

نمادهای مذهبی و مرتبط با ادیان ، که به اماکن مقدس و معابد اشاره دارد. و گاهی نماد بزرگی و منزلت موبدان و روحانیان را به تصویر میکشد .

توجه به علائم و آثار باستانی از آن دسته از نکاتی است که بدون توجه به آن ها در گنج یابی عاجز خواهید بود .

این علائم نیاز به رمز گشایی و کارشناسی دارد و بدون داشتن اطلاعات کافی نمیتوانید در مورد آن ها اظهار نظری داشته باشید .

بنابراین یا باید خودتان یک آثار شناس خوب باشید یا باید از یک کارشناس و فرد با تجربه کمک بگیرید .

همانطور که گفتیم انواع نشانه ها در دفینه یابی به قبایل و اقوام منطقه ای خاصی میتواند مربوط باشد . این چنین نشانه ها برای معرفی آن قوم و قبیله میباشند .

انواع-نشانه-ها-در-دفینه-یابی-(2)

انواع-نشانه-ها-در-دفینه-یابی-(2)

آثار و نشانه ها در گنج یابی

یکی از نکاتی که میتواند بسیار به دردتان بخورد و مهم باشد یادداشت و نگهداری علائم در حین انجام کار میباشد.

سعی کنید تمام علائمی که میبینید را با ذکر دقیق مکان ، و با تمام جزییات در یک دفتر یادداشت کنید و همراه خود نگهدارید .

این کار زمانی به کمک شما می آید که از روی غفلت یا نابلدی راه را اشتباه میروید . با این روش میتوانید به راحتی دوباره از نو شروع کنید .

هر کدام از ترتیب این نمادها، برای خود بسیار گستردگی وپیچیدگی دارد، که هر کدام از آنها نیز دارای تفسیرات وکارشناسی مختص به خود آن نماد میباشد!

یک مورد مهم در مورد این آثار و نشانه ها در گنج یابی که نباید به آن بی توجه باشید این است که در طی این سال ها عوارض سطحی زمین هیچوقت ثابت نبوده است.

زمین در ادوار مختلف به دلایل مختلفی در حال تغییر بوده است .

عواملی مثل باد و باران ، عبور انسان و حیوانات ، یا حتی فرسایش خاک .
طبیعی است که شکل سطح زمین نمیتواند از دوران باستان تا به این دوران همان شکلی مانده باشد .

در بین انواع نشانه ها در دفینه یابی و آثار مختلفی که برای گنج یابی به سراغ آن ها میروید ، سعی کنید اگر امکان دارد به سراغ تونل ها یا زاغه و چاه ها نروید .

شاید فکر کنید این مکان ها بهترین جا برای کاوش و گنج یابی است اما باید بدانید این گزینه ها بسیار بسیار خطرناک بوده و ریسک بالایی دارد .

بهتر است به جای تونل ها به دنبال مقبره های موجود در پایین تپه ها باشید .

در این بین اگر تکه سنگ های صاف دیدید که کوزه ای روی آن قرار گرفته است ،

بهترین کار این است که همان ابتدا جای پای خود را محکم کنید . چرا که امکان دارد با برداشتن سنگ سقوط کند .

نشانه-های-دفینه-یابی

نشانه-های-دفینه-یابی

علائم گنج یابی

فراموش نکنید که اگر داخل مقبره خاک سفید مثل آهک یا گچ سرند شده بود داخل نشوید گرد آن شما را مسموم می کند . یا با لباس مقاوم بروید و اگر نبود آب زیاد بریزد تا به حالت گل در آید .

همانطور که گفتیم انواع نشانه ها در دفینه یابی میتواند در هر منطقه ای به شکل های مختلفی از قبیل نمادها ، خطوط ، متن ، عکس از حیوانات و علائم هندسی و … دیده شوند .

علاوه بر توجه به علائم و نکات گنج یابی ، نکات ایمنی مهمی را نیز باید در نظر داشته باشید که در حین حفاری دچار مسمومیت یا بی هوایی نشوید .

به احتمال زیاد خودتان هم میدانید که این مسیر پر پیچ و خم گنج یابی چه خطراتی ممکن است شما را تهدید کند . بنابراین همراه داشتن تمام تجهیزات لازم و حواس جمع خیلی مهم است .

قبل از حرکت به سوی هدف ، علاوه بر یک دستگاه فلزیاب قوی و حرفه ای ، لوازمی که بهتر است همراه داشته باشید شامل آب آشامیدنی ، چراغ قوه قوی ، سرکه سفید و دستکش میباشد .

در حین حفاری به صداهای اطراف خیلی دقت کنید . اگر صدای باد به گوشتان خود سریع از محل فاصله بگیرید . چرا که بسیار خطر ناک است .
سعی کنید در این مواقع از سرکه کمک بگیرید .

قبلا هم گفتیم که برای دستیابی به هر هدفی و در هر زمینه ی کاری ، باید اقدامات مناسب همان کار انجام پذیرد و برای موفق شدن در زمینه ی گنج یابی ، بهتر است که از تجربیات دیگران استفاده کنیم .

برای مثال پیش از حرکت لوازم کارآمد همراهتان باشد.

  • آب آشامیدنی
  • چراغ قوه قوی
  • سرکه سفید ( اگر نبود ترشی به مقدار دو کاسه )
  • دستکش

نکته :

اگر در حین حفاری صدای تخلیه باد را شنیدید سریع از محل فاصله بگیرید و بدون ریسک سرکه بپاشید . بعد از گشودن مقابر نیز بدون ریسک سرکه بپاشید و بعد باز گردید .

کاربران عزیز میتوانند با تماس با شماره ی 09120808845 با کارشناسان ما در ارتباط باشند و هر سوال و ابهامی در ارتباط با دستگاه های فلزیاب دارند ، عنوان کنند .

لینک های مرتبط :

قیمت طلایاب تصویری ، گنج یاب تصویری ، طلایاب تصویری ، فلزیاب تصویری ارزان ، گنج یاب حرفه ای ارزان ، قیمت گنج یاب تصویری ، قیمت فلزیاب حرفه ای ، دستگاه گنج یاب تصویری

امیدواریم از این مطلب استفاده ی مفید کرده باشید و توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار داده باشیم . به امید موفقیت شما همراهان گرامی .

انواع نشانه ها در دفینه یابی _ آثار و علائم در گنج یابی _ ❤️نشانه های دفینه❤️ _ 09120808845

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال