دقیق ترین دستگاه گنج یاب

بهترین-دستگاه-گنج-یاب-(1)
بهترین دستگاه گنج یاب
اکتبر 15, 2022
فلزیاب-پیشرفته-و-حرفه-ای-(2
فلزیاب پیشرفته و حرفه ای
اکتبر 17, 2022


دقیق ترین دستگاه گنج یاب باید بتواند هدف را در زمین ، با عمق دقیق و نوع فلز شناسایی کرده و به اپراتور اعلام کند . یک دستگاه فول آپشن که بتواند در کمترین زمان هدف را پیدا کند میتواند سیستم خوبی باشد .

فلزیاب صبا

فلزیاب صبا

دقیق ترین دستگاه گنج یاب

این روزها افراد زیادی به فکر پیدا کردن گنج و طی کردن ره صد ساله در یک شب هستند و انواع و اقسام دستگاه های فلزیاب و گنج یاب را برای خرید در نظر دارند .

اما آیا میتوان گفت که دقیق ترین دستگاه گنج یاب که با عملکردی عالی و امکاناتی پیشرفته در بازار موجود باشد کدام است ؟
آیا اصلا چنین دستگاهی وجود دارد ؟ طراحی و تولید شده است ؟

مطمئنا در هر زمینه ای نکات و فلیتر هایی وجود دارد که اگر آن محصول در آن ها سربلند شده باشد میتوان گفت که از بهترین نوع آن محصولات است .

در زمینه ی فلزیاب ها نیز این موضوع صدق میکند . یعنی یک سیستم فلزیاب خوب باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد ، امتحانات خود را پس داده باشد و از امکانات خوبی برخوردار باشد .

علاوه بر این ها از قطعات با کیفیتی ساخته شده باشد و عملکردی درست و دقیق داشته باشد . در نهایت میتوان گفت که این سیستم دقیق ترین دستگاه گنج یاب میباشد .

اگر در مرحله ی انتخاب و خرید فلزیاب هستید به طور حتم اطلاعات کافی در این زمینه کسب کرده اید اما به خاطر دوستانی که تازه میخواهند به این حوزه پا بگذارند ، ترجیح دادیم توضیح مختصری از این دستگاه ها ارائه دهیم .

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

گنج یاب چیست؟

دستگاه های فلزیاب و گنج یاب ممکن است در همان ابتدا و در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیایند .

اما فراموش نکنید مکانیسم داخلی آن ها بسیار پیچیده است . این نوآوری عالی و هدف اصلی تولید آن در صنعت جای بحث و صحبت فراوان دارد .

اصلا به طور کلی گنج یاب چیست؟ اینکه یک دستگاه چگونه میتواند فلزات و سایر اشیاء با ارزشی مثل طلا یا نقره را پیدا کند از همان ابتدا تعجب برانگیز است .

گنج یاب ها سیستم های پیچیده ای هستند . شاید استفاده از آن ها هم کار ساده و بی دردسری باشد اما همانطور که گفتیم فرآیندهایی که در داخل آن دستگاه کوچک اتفاق می افتد در واقع بسیار پیچیده هستند .

ساده ترین کاری که در همان ابتدا که میخواهید با دستگاه کار کنید انجام میدهید روشن کردن دستگاه است . بعد از این کار نوبت آشکار ساز یا همان کویل و لوپ است .

هنگام راه رفتن، لوپ را به آرامی حرکت دهید. می توانید به آرامی آن را به یک مکان خاص بیاورید و می توانید سیم پیچ را روی زمین به جلو و عقب بکشید .

در این هنگام اگر لوپ یا کویل از روی یک شی فلزی عبور کند یک سیگنال صوتی دریافت میشود . حال اگر دستگاهی که در دست شماست جزو آن دسته از سیستم های پیشرفته و حرفه ای باشد ، در واقع میتواند فلز را شناسایی کند و نوع آن را نیز مشخص کند .

علاوه بر این ها عمق جسم یا شی مورد نظر را نیز نشان میدهد .

این امکانات و قابلیت ها همان آپشن های تفکیک فلزات و حذف ذرات میباشند و روش مشخص شدن عمق جسم نیز همان نقطه زنی میباشد .

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

قطعات گنج یاب

طبق گفته های بالا متوجه شدید که کار با سیستم فلزیاب و گنج یاب چقدر ساده و راحت است ؟ اما این فقط روش اصولی و اولیه ی استفاده از دستگاه فلزیاب است .

این دستگاه ها دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که باید زمان زیادی را صرف آموزش و یادگیری در مورد آن ها کنید . اولین قدم برای شناخت درست فلزیاب ها آشنایی با قطعات گنج یاب است .

برای اینکه بفهمیم یک فلزیاب چگونه کار می کند ، یا به عبارت دیگر عملکرد آن هنگام کاوش و جست و جو چگونه است ، ابتدا باید با قطعات اصلی تشکیل دهنده آشنا شویم.

بهتر است با تثبیت کننده شروع کنیم . عملکرد اصلی این قسمت ثابت نگه داشتن دستگاه در حالی است که شما آن را به جلو و عقب می‌چرخانید و سعی می‌کنید به دنبال سکه و فلزات دیگر بگردید.

گاهی ممکن است در بعضی از دستگاه های فلزیاب این قطعه باشد . گاهی هم ممکن است دستگاه فاقد آن باشد .

مورد بعدی جعبه کنترل دستگاه میباشد. جعبه کنترل بخشی از فلزیاب است که کنترل ها، مدارات، باتری ها، بلندگوها و البته ریزپردازنده را در خود جای می دهد.

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی فلزیاب ها شفت میباشد .

شفت بخشی است که جعبه کنترل و سیم پیچ را به هم متصل می کند. این شفت یا همان عصا و دسته ی دستگاه فلزیاب را میتوانید به ارتفاع دلخواه خود تغییر دهید . میتوانید عصا را بلند یا کوتاه کنید .

مورد آخر نیز کویل جستجو یا همان لوپ است . لوپ ها وظیفه دارند فلز را در زمین تشخیص دهند .

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

قیمت گنج یاب حرفه ای

همانطور که گفتیم آشنایی کامل با سیستم های فلزیاب نیازمند صرف وقت زیادی میباشد . اما تا به حال سعی کرده ایم به ساده ترین زبان شما را با قطعات و عملکرد این سیستم ها آشنا کنیم .

طبیعی ست که فلزیاب ها نیز مانند هر محصول دیگری با توجه به عوامل مختلفی قیمت گذاری میشوند . قیمت گنج یاب حرفه ای نیز با توجه به قطعات تشکیل دهنده ، کیفیت ، آپشن و امکانات آن و در نتیجه ، عملکردش تعیین میشود.

بیایید به آشنایی با روند کار این فلزیاب ها ادامه دهیم.

بعد از اینکه فلزیاب روشن میشود فلزیاب، باتری مدار فرستنده داخل آن را فعال می کند. سپس برق را از طریق کابل از دسته به سیم پیچ فرستنده در پایین منتقل می کند.

هنگامی که سیم پیچ فرستنده ی الکتریسیته را دریافت کرد، یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ ایجاد می کند. میدان مغناطیسی به عنوان آنتن عمل می کند . حالا وقت آن است که به دنبال فلزات روی زمین بگردد.

اگر فلزیاب نزدیک به یک فلز خاص شود میدان مغناطیسی سیم پیچ از آن عبور می کند . و بعد از این کار یک جریان الکتریکی در جسم فلزی مورد نظر شما ایجاد می کند.

سپس جریان جاری میدان مغناطیسی دیگری را در اطراف جسم ایجاد می کند. سپس سیگنال از طریق سیم پیچ گیرنده ارسال می شود و آن را به مدار گیرنده می برد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، صدای بوق توسط فلزیاب منتشر می شود که نشان می دهد فلز خاصی را پیدا کرده اید.

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

دقیق-ترین-دستگاه-گنج-یاب-(3)

پشتیبانی

کاربران عزیز میتوانند با تماس با شماره ی 09120808845 با کارشناسان ما در ارتباط باشند و هر سوال و ابهامی در ارتباط با دستگاه های فلزیاب دارند ، عنوان کنند .

برای تشخیص عمق بیشتر، به ابزار پیشرفته تری نیاز دارید که به شما امکان می دهد فرکانس را بین 12 تا 15 کیلوهرتز تنظیم کنید. بهترین فلزیاب های عمقی، آشکار سازهای القای پالس نامیده می شوند.

آشکار سازهای PI گاهی اوقات از بیش از یک سیم پیچ جستجو استفاده می کنند که امکان تشخیص در اعماق بیشتر را فراهم می کند.

برای اینکه یک کاوشگر حرفه ای و اپراتور با تجربه شوید ، باید یک سیستم مناسب داشته باشید و گرنه کاری از پیش نخواهید برد .

بنابراین در انتخاب نوع دستگاه دقت فراوانی به خرج دهید . در ادامه لینک نسخه ی pdf  این مطلب برای شما آماده و درج شده است ، میتوانید برای دانلود کلیک کنید .

لینک های مرتبط :

قیمت طلایاب تصویری ، گنج یاب تصویری ، طلایاب تصویری ، فلزیاب تصویری ارزان ، گنج یاب حرفه ای ارزان ، قیمت گنج یاب تصویری ، قیمت فلزیاب حرفه ای ، دستگاه گنج یاب تصویری

دقیق ترین و حرفه ای ترین دستگاه فلزیاب و گنج یاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال