ساخت فلزیاب حرفه ای

MORGAN
فلزیاب سه کاره MORGAN 9000 مورگان
نوامبر 22, 2022
MORGAN12000
فلزیاب سه کاره MORGAN12000 مورگان
نوامبر 24, 2022

ساخت فلزیاب حرفه ای شاید کار آسانی به نظر بیاید اما نیاز به اطلاعات فنی و تجهیزات مخصوصی دارد ، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به هر کاری ، کمی تحقیق کرده و آگاهانه شروع به کار کنید .

فلزیاب صبا

فلزیاب صبا

ساخت فلزیاب حرفه ای

آیا تا به حال به فکرتان رسیده است که خودتان یک فلزیاب بسازید و برای تفریح و فلزیابی به در کوه و بیایان بزنید ؟ به نظر شما ساخت فلزیاب حرفه ای کار ساده ایست یا نمیتوان چنین سیستمی را در اتاق کار خود مونتاژ کنید ؟

البته نباید انتظار داشته باشید که این فلزیاب مانند فلزیاب های تجاری کار کند. شما می توانید فلزیاب هایی با مدارهای پیچیده بسازید تا به عنوان یک فلزیاب حرفه ای از آن استفاده کنید.

اما توصیه ی ما این است که برای کار های حرفه ای بهتر است از فلزیاب های شرکتی و پیشرفته استفاده کنید . چرا که این نوع فلزیاب های دست ساز صرفا برای سرگرمی و تفریح مناسب است .

تا با خانواده در پیک نیک و پارک و گردش یا در ساحل به فلزیابی بپردازید و لذت ببرید .

ساخت فلزیاب حرفه ای که بتواند گنج و طلا پیدا کند ، به همین راحتی ها نیست و امکان ندارد در خانه از پس آن بر بیایید . بنابراین باید از سیستم های بهتری استفاده کنید .

در ادامه همراه باشید تا در مورد ساخت فلزیاب حرفه ای در خانه با چند وسیله ی ساده توضیحاتی ارائه دهیم . شاید توانستید بعد از خواندن این متن برای خود یک فلزیاب خوب بسازید .

ساخت فلزیاب

ساخت فلزیاب

قطعات کیت فلزیاب

قطعات کیت فلزیاب که برای ساخت کیت مورد نیاز است شامل موارد زیر است .

مقاومت ها :

  • R1 مقدار 1 کیلو اهم
  • R2 مقدار 100 کیلو اهم
  • R3 یک مقدار انتخابی بین 470 الی 680 اهم
  • R4 یک مقدار انتخابی بین 2 الی 2.2 مگا اهم
  • مقاومت R5 مقدار 10 کیلو اهم

پتانسیومتر :

  •  R6 مقدار 100 کیلو اهم
  •  R7 مقدار 500 کیلو اهم
  • پتانسیومتر R8 مقدار 15 یا 20 کیلو اهم

خازن ها:

  • C1 از نوع عدسی (سرامیکی) با مقدار 10 نانو فاراد
  • خازن C2 از نوع عدسی (سرامیکی) با مقدار 2.7 نانو فاراد
  • C3 از نوع الکترولیتی با مقدار 100 میکرو فاراد و ولتاژ کاری 16 ولت
  • خازن C4 از نوع الکترولیتی با مقدار 470 میکرو فاراد و ولتاژ کاری 16 ولت

قطعات دیگر:

  • ترانزیستور VT1 از نوع NPN با شماره KT3102EM یا BC538 یا BC548B
  • آی سی های DD1 و DD2 نوع تایمر با شماره NE555
  • بلندگو BA1 با مقدار 64 اهم و توان کمتر از 0.5 وات
  • کلید تک پل کوچک SA1 مدل تک حالته
  • باتری کتابی 9 ولتی

کیت فلزیاب حرفه ای

بهتر است همین ابتدا بگوییم که ساخت فلزیاب دست ساز نیاز به کیت های مخصوص دارد و دانش عمیقی از الکترونیک میخواهد . بنابراین هر کسی نمیتواند از پس ساخت این محصولات بر آید و فکر نکنید که کار ساده است .

در توضیح کلی میتوان اینگونه شروع کرد که برای ساخت کیت فلزیاب حرفه ای ، سیم مسی روکشدار با ضخامت 0.7 میلی متر تهیه نمایید

و تعداد 25 دور به صورت یک دایره با قطر 15.5 سانتی متر بپیچید و در نهایت پس از اتمام کار سیم پیچ را با یک چسب برق نوار پیچ کنید.
لازم به ذکر است شما باید دو سیم پیچ به صورت مجزا به همین شکل بپیچید .

یکی از سیم پیچ ها مطابق با نقشه شماتیک به محل RX و سیم پیچ دوم به محل TX متصل می شود. در پایان مطابق تصاویر زیر سیم پیچ ها را بر روی یکدیگر قرار دهید.

نکته ای که نباید فراموش کنید این است که فلزیاب های دست ساز با چند وسیله ی ساده و دم دستی ساخته میشوند . پس هرگز انتظار نداشته باید مثل دستگاه های فلزیاب یا طلایاب رده بالا کارایی داشته باشد . اما یک نوع کار جالب و سرگرم کننده است.

ساخت فلزیاب

ساخت فلزیاب

قیمت کیت فلزیاب حرفه ای

در ایران برای ساخت یک کیت فلزیاب میتوانید از سیم مسی یا همان سیم لاکی استفاده کنید . اگر نمیدانید این سیم ها را از کجا باید تهیه کنید بهتر است سری به تعمیر کنندگان موتورهای الکتریکی سر بزنید و یا از سیم پیچی های موتورهای الکتریکی بهره ببرید .

نکته ی حائز اهمیت در این زمینه ، این است که میتوانید برای بهبود عملکرد مدار فلزیاب و کاهش حجم فرکانس های مزاحم و نویزهای محیط ، پس از اتمام عملیات سیم پیچی بجای نوار پیچ کردن سیم پیچ با چسب برق از چسب آلومینیومی استفاده کنید.

البته بعضی شرکت ها در ایران وجود دارد که که کیت های آماده را طراحی میکنند و به بازار عرضه میکنند . میتوانید از آن ها استفاده کنید .
برای اطلاع از قیمت کیت فلزیاب حرفه ای نیز بهتر است یک جست و جوی ساده در اینترنت داشته باید .

ساخت فلزیاب

ساخت فلزیاب

ماژول فلزیاب حرفه ای

در واقع نکته اصلی ساخت، آشنایی با اصول اولیه الکترونیک ساده است . برای ساخت یک کیت فلزیاب نیاز به ماژول دارید .

اگر نمیدانید ماژول چیست برای آشنایی با این قطعه در توضیح کلی میتوان گفت هر ماژول یک قطعه کامل از یک دستگاه بزرگ‌تر است که می‌تواند با یک ماژول دیگر جایگزین شود، از روی آن دستگاه حذف شود و در یک دستگاه دیگر مورد استفاده قرار گیرد .

ماژول فلزیاب حرفه ای به گونه است که شما می توانید از ماژول تشخیص القایی فلزی غیر تماسی فلزیاب LC به عنوان فلزیاب استفاده کنید. وقتی به هر فلزی نزدیک می شود، صدایی ایجاد می کند.

این ماژول به طور خاص برای تشخیص فلز طراحی شده است. ماژول با القای جریان در اجسام فلزی و پاسخ دادن به آن در هنگام وقوع عمل می کند.

هنگامی که چیزی را تشخیص می‌دهد، یک آژیر خوب آنبورد سیگنال می‌دهد و یک پتانسیومتر داخلی اجازه تنظیم حساسیت را می‌دهد.

کابل های برق ماژول تشخیص القایی فلزی غیر تماسی فلزیاب برای عملکرد ماژول نیاز به لحیم کاری دارند، مثبت به بیرون ماژول و منفی بین پتانسیومتر و خازن الکترولیتی.

یک دستگاه الکتریکی از ماژول‌هایی تشکیل شده است که ممکن است هرکدام ساخت یک شرکت متفاوت باشد.

کارشناس فلزیاب

کاربران عزیز میتوانند با تماس با شماره ی 09120808845 با کارشناسان ما در ارتباط باشند و هر سوال و ابهامی در ارتباط با دستگاه های فلزیاب دارند ، عنوان کنند .

امیدواریم از این مطلب استفاده ی مفید کرده باشید و توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار داده باشیم . به امید موفقیت شما همراهان گرامی .

لینک های مرتبط :

قیمت طلایاب تصویری ، گنج یاب تصویری ، طلایاب تصویری ، فلزیاب تصویری ارزان ، گنج یاب حرفه ای ارزان ، قیمت گنج یاب تصویری ، قیمت فلزیاب حرفه ای ، دستگاه گنج یاب تصویری

روی لینک کلیک کنید تا بتوانید این مطلب را به صورت pdf دانلود کنید .

ساخت فلزیاب حرفه ای _ ❤️ فلزیاب دست ساز ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال